تبلیغات
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
. ♥ミ ღ هنرهای رزمی ღ ミ♥ - چگونه یک رزمیکار موفق باشیم

چگونه یک رزمیکار موفق باشیم

j2g9exwjuofjyre9x0m.jpg

با سلام

میخواهیم درموردویژگی های یک رزمیکارموفق بحث کنیم.این که چه تمریناتی برای ساخته 

شدن یک رزمیکار خوب ، قوی و موفق نیاز است.

اندر ویژگی های! یک رزمیکار خوب این که : فنون حملات را به خوبی اجرا میکند و در دفاع 

کردن نیز ماهر بوده و علاوه بر این ها بدن قوی ، مقاوم و منعطفی نیز دارد.

پس یک رزمیکار خوب نیاز دارد به تمرین :

1-فنون حمله

2-فنون دفاع

3-بدن سازی

همان طور که میدانید ، فنون حمله تشکیل شده است از ، ضربات دست و پا ، زیر گیری ها 

و نیز فنون پرتابیفنون دفاع نیز شامل سد کردن ضربات ، قفل مفاصل و هم چنین فنون 

پرتابی است.

بدن سازی نیز 3 نوع است ؛ اوین نوع آن بدن سازی برای تقویت و قدرت بخشیدن عضلات 

است ، نوع دوم بدن سازی برای افزایش مقاومت بدن در برابر ضربات و یا همان ضربه پذیری 

است و در نهایت نوع آخر بدن سازی برای افزایش انعطاف بدن میباشد.

شما برای این که بتوانید یک رزمیکار موفق باشید پیش از هر چیز باید ضربات دست و پا 

را به خوبی فرا بگیرید و با سرعت ، دقت و قدرت کامل آن ها را در عمل به کار گیرید. 

زیر گیری های ناگهانی را یاد گرفته و در انجام سریع و دقیق آن ها مهارت پیدا کنید و در 

نهایت به حرکات پرتابی نیز تسلط یابید.

اما علاوه بر فنون حمله فنون دفاع نیز بسیار اهمیت دارد. شما میبایست در برابر ضربه ی 

حریف به خوبی عکس العمل نشان داده و راه ضربه ی وی را سد کرده و ضد حمله ی خود 

را اجرا کنید که میتواند ضربه متقابل، قفل و یا حرکت پرتابی باشد. به خاطر داشته باشید 

که مهارت پیدا کردن در دفاع زمان زیادتری نسبت به مهارت یافتن در حمله نیاز دارد. 

به طوری که یک مربی هنر های رزمی ممکن است بتواند در عرض 6 ماه تمرین مداوم از 

شما یک حمله کننده! ی خوب بسازد ، اما اگر بخواهد شما را در دفاع کردن ماهر کند نیاز 

به زمانی حداقل چندین ساله دارد!

و اما بدن سازی ؛  یک رزمیکار خوب حتما باید تمرینات بدن سازی را برای تقویت عضلات 

بدن در برنامه ی خود منظور کند. ابن تمرینات میتواند بدن سازی رزمی (بدونه وزنه) 

باشد و یا بدن سازی با استفاده از وزنه ها و دستگاه های مختلف 

(ثبت نام در یک باشگاه بدن سازی). که البته دومین مورد یعنی ثبت نام در یک باشگاه 

بدن سازی بهتر و مفید تر بوده و زودتر نیز نتیجه خواهد داد. (توجه داشته باشید که هنگام 

ثبت نام در باشگاه بدن سازی بهتر است این نکته را که یک رزمیکار هستید به مربی بدن 

ساز متذکر شوید که تمریناتی که به شما میدهد شما را تبدیل به یک غول! نکند چرا که 

افزایش بیش از اندازه ی حجم عضلات میتواند در سرعت اجرای تکنیک های شما تاثیر 

منفی بگذارد.) اما اگر به هر دلیلی تونایی ثبت نام در یک باشگاه بدن سازی را ندارید. 

میتوانید در خانه هم به بدن سازی بپردازید ، از طریق بدن سازی رزمی یا بدن سازی با 

استفاده از بدنساز همراه! این اسمی است که روی یک کش ! گذاشته اند که شما یک 

سر آن را بین چارچوب در یا هر جای دیگری که مناسب بود  قرار میدهدید و با کشیدن سر 

دیگر عضلاتتان را میسازید! شما میتوانید با کشیدن آن به دفعات زیاد و به شکل های 

مختلف عضلات بدن را بیشتر تحت فشار قرار داده و بیشتر از آن ها کار بکشید. این کش

چندان گران نیست و بین 10 تا 15 هزار تومان قیمت دارد. در بسته ی کش بدن سازی یک 

سی دی که حرکات مختلف را به شما آموزش میدهد نیز وجود دارد.

در نوع دوم بدن سازی که من آن را بدن سازی برای افزایش ضربه پذیری می نامم نیاز است 

که شما قسمت هایی از بدن  که بیشتر در معرض اصابت ضربه حریف هستند را تقویت کنید. 

چرا که شما هر چه قدر هم در دفاع کردن مهارت داشته باشید باز هم ممکن است که در 

حین مبارزه برخی از ضربات حریف به بدن شما اصابت کند. پس اگر میخواهید که با یک ضربه 

کارتان تمام نشود! بهتر است که به فکر افزایش ضربه پذیری بدن تان باشید!

اما خوب شاید بپرسید چگونه؟ خوب ساده است ، شما برای این که در آب غرق نشوید چه 

میکنید؟! معلوم است شنا یاد میگیرید! شنا را در کجا یاد میدهند؟! در استخر!!! پس برای 

این که در آب غرق نشوید باید از آب کمک بگیرید! این جا هم همین طور است! برای این که 

در برابر ضربات تاب بیاورید باید به خودتان ضربه بزنید!!! بله! باید به قسمت هایی از بدن که 

احتمال برخورد ضربه به آن ها بیشتر است آرام ضربه زد (به کمک یک یار تمرینی که میتواند 

همرزم شما در باشگاهتان باشد.) و با مرور زمان شدت ضربات را نیز افزایش داد تا در نهایت 

بدن شما بتواند ضربات سنگین را نیز تحمل کند. اما مناطقی از بدن که بیشتر در معرض 

برخورد ضربه هستند:

1-ساق پا (هر دو طرف ساق هم داخل هم بیرون)

2-ران پا (هم بیرون ران و هم داخل ران)

3-شکم

4-سینه (اگر کیوکوشین کار میکنید تقویت این ناحیه برای شما حیاتی است!)

5-پهلو ها ی قفسه سینه – دنده ها(توجه کنید که فقط پهلوهای قفسه سینه و دنده ها 

و نه پایین دنده ها که نرم و بدون استخوان است.)

6-ساعد دست (این قسمت بیشتر هنگام دفاع استفاده میشود.)

7-صورت (البته این قسمت را نمیتوان مقاوم کرد اما میتوان حساسیت آن به ضربه را تا 

حدی کاهش داد.)

شما باید افزایش ضربه پذیری تمام این نوحی را زیر نظر مربی خود و با مشورت وی در 

برنامه ی تمرینی خود داشته باشید.

و آخرین قسمت بدن سازی یعنی افزایش انعطاف پذیری. مهم ترین بخش برای این کار

افرایش انعطاف پاها یا همان 180 زدن است! البته نیازی نیست که حتما پا هایتان 180درجه 

باز شود ، بلکه یک انعطاف نسبی نیز قابل قبول است. تمرین برای انعطاف پذیری ستون 

فقرات نیز در اجرای حرکات آکروبات میتواند بسیار کمکتان کند.

پیروز باشید رزمیکاران موفق!

موفق باشید

.n

برچسب ها: چگونه یک رزمیکار موفق باشیم، فنون حمله، فنون دفاع، بدن سازی، تاریخچه به وجود آمدن هنرهای رزمی!، ارتباط اخلاق و تمرینات در هنرهای رزمی، عكس های متحرك رزمی،

تاریخ : شنبه 17 آبان 1393 | 16:24 | نویسنده : مهدی كافی لاله | نظـــر یــادتــون نــره